آواز قو

گلبرگ های تنهایی 23

1391/6/2 23:18
نویسنده : شهربانو
406 بازدید
اشتراک گذاری

سلام .

        اذالجنه ازلفت.................

وبهشت آماده میگردد...................

     ماه خدا فرا رسید ....جان به قربانش.......عطر مولا  علی (ع)به مشام رسید ........

صدای الهم انی اسئلک من بهایک بابهاه................هر سحر پیام آور سوالهایمان از پروردگارمان.......که ایزدا تورا به بزرگیت مارا میبخشی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/

اگر نبخشی چکنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

میدانم نو رحمان ورحیمی....نوبخشنده وکریمی.................

 

نو جلیلی وجمیلی تو ودودی .... توربی وربابی.............تو نوری .تو مجیدی .تو مبینی ومتینی ...توسبحانی وتوغفاری وغفوری.....

 

 تصاویر زیباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نویسان،آپلودعكس، كد موسیقی، روزگذر دات كام http://www.roozgozar.com  

خدایا توببخشم .............نیمه شب باران بارید ...برخاستم برای همه دعا کردم .......

بدای اموات .....................پدرم،مادرم،پدرهمسرم ،مادر همسرم،برادرانم

 و برادر همسرمووووووووووووووووووووووووووووووووو..... همه......

برای ماهان کوچولوی مامانی.......

برای سلامتی وظهور مهدی موعود....................

برای گلهای خونه ام..............................

برای فقرا وظلمدیدگان........برای تمامی بیماران...................

برای خودم.وبچه هام.....................

شاید تا قبول افتد ونظری از صاجب نظری..............آمین یا رب العالمین

 

     صدای ربنا میاید ......صدای گلبانگ اذان میاید......

نغمه ی بلبل از ملک اعلا میاید......

 

 تصاویر زیباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نویسان،آپلودعكس، كد موسیقی، روزگذر دات كام http://www.roozgozar.com  

                          (.)(.)(.)(.)(.)(.)(.)(.)(.)(.)

ماه رمضان ،ماه ضیافت الله است.

این ماه ماه گذشت وایثار است.

      در این ماه علاوه بر خودسازی...رعایت نکات بهداشتی هم ازالویت خاصی برخوردار است...

من جمله ....افطاری وسحری خوردن که هر کدام آداب ویژه خودش را

دارا میباشد.

     تصاویر زیباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نویسان،آپلودعكس، كد موسیقی، روزگذر دات كام http://www.roozgozar.com                  

موقع صرف افطاری.بانام وذکر خدا باآب گرم وخرما یا چای فوق العاده کمرنگ آغاز کنیم....از نوشیدن آب خنک بپرهیزیم.....زیرا معده ی گرم

وخالی آمادگی این نامهربانی راندارد .چون مانند شوکی برمعده وارد میگردد................

از مصرف غذاهای خیلی گرم وچرب وتند وخیلی شیرین وشور و ترش

خودداری کنیم.غذاهای جور واجور استفاده نکنیم.

از نوشیدن آب مابین غذا صرف نظر کنیم.

غذاهای سنگین وحجیم استفاده نکنیم.سرخ کردنیهای سرطان زا را حذف کنیم..

پس از صرف غذا از نوشیدن آب خنک خودداری کنیم.غذارا بانیت چهارده معصوم خوب بحویم.

موقع غذا ازبحث وصحبتهای اضافی دوری کنیم از هیجانات بی مورد 

اجتناب کنیم. از سبزیجات و میوه ها بیشتر استفاده کنیم........نوشیدن آب خنک باعث میشه که چربیهای غذا درمعده 

خوب هضم نشود وموجب جاری شدن در عروق و پیامد آن سکته های خطرناک عارض انسان گردد.

حمد وثنای خدا یادمان نرود.....شکر نعمت نعمتت افزون کند............

                #######################

اینها همه جسمی بود .....روحمان غذایش آرامش خیال .راحتی وجدان میباشد،و قلبمان ایمان به وحدانیت خدا وند نیاز دارد .ربنا لاتزغ قلوبنا.بعد اذ هدیتنا.......وهب لنا من لدنک الرحمه....ودر آخر یثبت اقدامنا......

ماه رمضان حس کردن فقر، فقرا ،الزامیست.....

درک  مجردین جامعه با  نداشتن لذات جنسی .....

پوشاندن چشم از محرمات.................

تمرین مبارزه بانفس ....................

دستگیری از مستمندان ومسکینان در حد توانایی.................

آزادی زندانیان بی گناه .......

سوزاندن گناهان باتضرع وبندگی هرچه بیشتربرای خداوند منان...........

پی بردن بیشتر به عظمت وکرامات مولا علی (ع)

رحم وشفقت به زیر دستان..................

حس تعاون وهمکاری با مسلمین...............

مساعدت ویاری ایتام....................

مطالعه ی قرآن وفراگرفتن احکام...............

 تصاویر زیباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نویسان،آپلودعكس، كد موسیقی، روزگذر دات كام http://www.roozgozar.com

 

                   @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

در خاتمه حدیثی از حضرت ثامن الائمه برایتان از بحار الانوار (ج)(٩٣)

ص(٣٤٦)   نقل گنم.....................

امام رضا علیه سلام میفرماید..هر کس ماه رمضان یک آیه از کتاب خدا را قرائت کند .مثل این است که در ماه های قبل تمام  قرآن را خوانده است ...............

 تصاویر زیباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نویسان،آپلودعكس، كد موسیقی، روزگذر دات كام http://www.roozgozar.com

                 ××××××××××××××××××××××

     خدایا کمکمان کن تا ماه رمضانت را درک کنیم......

 تصاویر زیباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نویسان،آپلودعكس، كد موسیقی، روزگذر دات كام http://www.roozgozar.com

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (13)

پدربزرگ ارغوان
30 تیر 91 20:42
سلام بانو ، دستور داده بودی در باره خلق وخوی ارغوان بنویسم؛ خوش‌قلب، مهربان، خیرخواه دیگران و البته با مجموعه‌ای از اعتقادها، مرام‌ها و منش‌های خاص خودم... با هر معیاری که نگاه کنی مثبت است، حداقل صفات مثبت بودن یک انسان را دارا باشد.
بانو یه سئوال بپرسم البته حمل بر فضولی نباشد .چرا پست قبلیتونو حذف کردید ، مطلبی که من براتون نظر داده بودم باب میلتون نبود ، ناهنجاری در آن مشاهده کرده بودی ، یا جذبه نداشت .فکری آزار دهنده ذهنم را مشغول کرده مثل یه مشغله دائم جولان میده تا منوبندازه، بنویسید من مقصر برداشتن اون پست بودم .خیلی ناراحتم .یه سئوال دیگه بپرسم .نه نمی پرسم ،تابعددرپناه خدا باشید بانو. @



باسلام وتبریک فرارسیدن ماه صیام....

دو یا سه پست من که نظراتی ارزشمند داشتم حذف شده .....و من متوجه نشدم علتش چی بوده .....
با عرض معذرت .....و حدس میزدم که پرورده پدر بزرگی مثل شما .....باید انسانی فرهیخته وممیز باشد.....من خود مادربزرگی هستم که دلم میخواست توانایی بسیار داشته باشم.....من بافرزندبزرگم شانزده سال تفاوت سنی دارم گاهی فکر میکنم عروسکی بزرگ کردم .فاطمه جان الان دخری چهارده ساله میاشد.ولی اصلا آمادگی ندارد دو یا سه پیمانه پلو بپزد ..چگونه میتواند نقش همسر مادر وعروس یک خانواده را ایفا کند؟وباین تفاوت که من دختری یکدونه ی کوچیک خونه بودم.....

باعرش پوزش من نگران پرسش خودم بودم که خدای ناخواسته رنجش خاطری ایجاد نکرده باشد...عذر مرا پذیراباشید......
soodeh
31 تیر 91 20:45
سلام دوست عزیز ادرس را وارد کرده ام من مامان امیر مهدی ام که علاوه بر وبلاگ پسرم خاطرات پرستاری ام را هم میتویسم شاد و پیروز باشید


علیک سلام گلم .....موفق وموید باشی....
مامانی درسا
1 مرداد 91 1:13
سلام شهربانو جون انشاالله این ماه پر از خیر و برکت برای شما هم بهترینها رو رقم بزنه ..... متن زیبایی بود مرسی راستی عزیزم من لینکت کردم که یادم بمونه بهت سر بزنم میبوسمت


باتشکر از عنایت شما خوشحالم که به من سرزدید
مامان ملینا
1 مرداد 91 8:58
سلام مامان شهین جون .ممنون که بهمون سر زدین خیلی خوشحال شدم .هزاران بار متشکر از حضور گرمتون


متشکرم ....
مامان ملینا
1 مرداد 91 9:13
خدایا!گفتم خسته ام،گفتی: لاتقنطوا من رحمه الله ،گفتم:تنها مانده ام،گفتی :نحن اقرب الیه من حبل الورید،گفتم :فراموشم نکن،گفتی: فاذکرونی اذکرکم .گفتم راه چیست؟گفتی:انا هدینا کم سبیل اما شکورا و اما کفورا. گفتم راه نجات چیست/گفتی رمضان آمده است.
رسول اکرم فرمودند این ماه را رمضان نامیدند چون گناهان را می سوزاند(رمضان یرمض الذنوب) حلول این ماه مبارک بر شما تهنیت باد/ التماس دعا


باسلام...باز آی ودل تنگ مرا مونس جان باش ....
و من سوخته دل را محرم اسرارنهان باش ....
زان باده که در میکده ی عشق فروشند .......
مارا دو سه جامی بده گو رمضان باش........
متشکرم از حضور زیبایتان.....
پدربزرگارغوونی
1 مرداد 91 22:55
"ان الله بالناس لرئوف رحیم" خدا نسبت به همه‌ی مردم (نسبت به همه) مهربان است (بقره/143
بانوسلام،آنانکه می دانند رنج می برند و آنانکه نمی دانند به دیگران رنج می دهند، هردومساویند در عصر ما.اینحا با نوشتن جملات عرفانی بوی عطر گل سرخ پیچیده انگاری خودمو گم می کنم ، بانو عبور پاک ملکوتی شما را در کنار گلبرگهایتان می بینم ، خوبیها را می بینم ،کلمات چنان با احساسند انگار فریاد می زنند ، من خودم را لابلای این جملات پیدا می کنم، کجاست آن من افلاکی ؟بانو گفتنی ها کم نیست ولی من کم هستم ، همچنین که دیدنیها کم نیستد ..شاد باشید..به خاطر تقدسی که دارید این کلمه ها با شما می مانند .امیدوارم همراه با اعتماد ازخودتون برایم بنویسید راستی شما کرمان تشریف دارید .بانو اگر لازم ندونستید می تونید.این متن را



درودی به لطافت باران .....درودی به سبزی برگ درختان.......درودی به گرمی و تلوءلوءدرخشان آسمان.......و درودی به زلالی ی جویباران......

متشکرم از لطف سرشار از صفایتان ......

من متولد شهر خون وقیامم.......

بزرگ شده تهرانم......

هرگز محبت پدر ندیدم ......یا به یاد ندارم.....

دارای مادری فرهیخته و ایثار گربودم.....

تنها دختر خانواده ....

پدرم مهربان وباصفا اجل نداد امانش ....

آرزویی جز دیدنم نداشت......

مادر سوخت وساخت ......

برادرم به جای پدر اهل فرهنگ شد وادب.....

من بودم پنج برادر همچو شیر ژیان.....
تاکه عشق آمدو شد مرا سایبان......

مرد آرزوهایم ساداتی مهربان .....همره وهمدل ویک زبان......
مرد من فرزند زاده ای از تبار شهدا......

نام جدش برگرفته از یاران میرزا کوچک خان.....

گلبرگ های من ساداتند ومهربان....الاهی که باشند از یاران آقا امام زمان......

هم اکنون ساکن کوهپایه های استان البرز .....(کرج)

شمارا سوگند به ماه رمضان این امانات باشد بدون تائید وراز وامان ........

محتاجم به دعای شما یاران.......

پدربزرگ ارغوان
1 مرداد 91 23:56
بانو شبتون بخیر امیدوارم بهمان لطفی که فرمودید سرزنده باشید .اما بعد در مورد آن قطعه ای که فرمودید منو مبرا دارید وازامکان اینگونه اتفاق معزول بدارید که نوشته مبارک سرکار را که از ارجمندی خاصی برای اینجانب برخوردار می باشد خدای نخواسته اساعه ادب کرده ..ممکن است پست نشده یا اینکه مربوط به پست های دیگه باشه که در آن جایی که حضرتتان نظر بوده ثبت نشده اگه منظور بفرمایید ومرقوم من حتما دقیق ترپاسخگوخواهم بود ..با احترام حاذق وباسق به پیشگاه سجودتان..


باسلام ودرود بی پایان.....من قصدی نداشتم که رنجش خاطری ایجاد کنم......یکی از رور ها که با همسرم به وب شما سرمیزدم از طرف همسرم وخودم هم برای ارغوان جان نوشته ای داشتم ولی بعدا در وب خودم هم ندیدم.......همسرم بیشتر رازو رمز دلش را درون سینه اش محفوظ میداردولی نظری نوشت ولی ثبت نشد......خداوند همه ی همسران خوب راحفظ وباعزت نگهدارد.....


مامان امیر مهدی
2 مرداد 91 15:29
پشت هر کوه بلند سبزه زاریست پر از یاد خدا و در ان باغ کسی میخواند که خدا هست دگر غصه چرا؟ارزو دارم خورشید رهایت نکند غم صدایت نکند ظلمت شام سیاهت نکند و تو را از دل انکس که دلت در دل اوست حضرت دوست جدایت نکند...


گاهی اوقات فکر کردن به بعضی ها ناخود آگاه لبخندی روی لبانت نقش میبندد.چقدر زیباست این لبخندهای بی گاه وجه دوست داشتنی اند این بعضیها .......
soodeh
2 مرداد 91 15:42
خدایا ذستم به اسمانت نمیرسد اما تو که دستت به زمین میرسد عزت عزیزانم را تا عرش کبریایی خود بلند کن و هر انچه ارزو دارند در این ماه مبارک براورده ساز.امین.


قلب انسان از هستی به لطف خدا وسعت قلب مهربان اوست.بی شک قسمت وسیعی از تمام هستی سهم شماست ای مهربان........
مامان امیر مهدی
2 مرداد 91 15:45
ارامش چیست؟نگاه به گذشته و شکر خدا نگاه به اینده و اعتماد به خدا نگاه به اطراف و جستجوی خدا نگاه به درون و دیدن خدا لحظه هایتان سرشار از بوی خدا.


لبخند به لبهای شما حک باد.....غمهای شما اندک باد......الا به ذکر الله تطمئن القلوب.............
هدا سادات
2 مرداد 91 23:27
سلام مامان گلم دوست دارم که اینقدر لطیف و پر از احساسی


سلام به روی چون ماهت .......فدات شم مامانی.
پدربزرگ ارغوان
3 مرداد 91 0:29
من متولد شهر خون وقیامم.......

بزرگ شده تهرانم......

هرگز محبت پدر ندیدم ......یا به یاد ندارم.....

دارای مادری فرهیخته و ایثار گربودم.....

تنها دختر خانواده ....
سلام بانو، سلام دوباره وصدباره ،عین جذبه لطف وصفا، همراه با جوشش مهروسخا ، بانو حقتان باد که دختراکان مثل پروانه به گردتان بچرخند ، حقتان باد که شمع تابناک محفلشان باشی وچقدر قشنگ افتاد در این دنیای پیچ دار وهزار توی بطن در بطن ، دالان در دالان که راه به منزلگاه این حقیر یافتید وتفال به نام من خواندند احسن ا..الخالقین لطفتان پایدار چشمانتان چون ماه وستارگان وکهکشان بیدار ، الطافتان هم سوی آفتاب پایدار وخورشید عمرتان جاودان ...چقدر قشنگ وزیبا با کلمات مدار کردی وشرح این مجمل به فراخی وزیبایی برایم قصه وار گفتی .انگشتانم مردد از نوشتن که نزد مراد مرید بیهوده قلم سوده کنم ...خوشحالم مثل منتظران بیدار به آرزوی دیدار به شور وشوقی وصف ناپذیر گرفتار ..که ای خدا شکرت ..بانو شبتان خوش وروزتان تابناک.


با سلام ودرود بی پایان.....

ن....والقلم وما یسطرون ........

قسم بلوح زرین نور که نامش نون است.وقسم به قلم گه ممد زندگانی بنی آدمست.(چون قلم در اهمیت مثل زبان است که زبان بیان حال انسان به نزدیکان
کند.)

مرا شرمنده کردید . ازبذل سخای کلامتان شرمسارم ..

از نگاه مکرمتان سیه رو ..

عزتتان بی زوال.....

پایان غمهایتان آرزو......

افق شادیهایتان به بلندای امید...
مامان دینا
3 مرداد 91 2:11
سلام خاله.چه زیبا نوشتی .ممنون از توصیه هایی که کرده بودین .خیلی به جا بودن .درضمن من عاشق اینجور نگارشتم .دم شما گرررررررررم خاله جونم


علیک سلام راحله ی خودم .لطف کردی عزیزم.
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به آواز قو می باشد